utorok 26. apríla 2011

Malá domov- informácie o filme

(Slovenská republika, 2008, 29 min.)
Réžia: Jaroslav Vojtek

Film rozpráva príbeh rómskeho chlapca Dávida, ktorý sa chce zúčastniť medzinárodného futbalového turnaja v srbskom Kragujevaci. Dávid prosí svojho otca o podporu, ten má však najradšej svoju gitaru a fľašu. Futbalový tím zmiešaný z rómskych a slovenských chlapcov dáva dokopy rómsky futbalový tréner Vlado Sendrei, ktorý na turnaj berie i chlapcov z polepšovne. Podarí sa Dávidovi dostať do výberu a čo všetko sa prihodí mužstvu v zahraničí?

Režisér Jaro Vojtek takto spomína na začiatky filmu, "bol som oslovený natočiť pre Európsku komisiu a Úrad vlády SR film o diskriminácii. Prvé mi napadlo, že Vlado dáva dokopy zmiešané futbalové družstvo, tak som si povedal, že to by bolo vhodné" Ako prezradil, Malá domov má hneď niekoľko tvorcov. "Rómovia dôverovali mne a ja im a niečo sme sa pokúsili urobiť. Zapojil som ich do príbehu, boli spolutvorcovia a cítili sa ako plnohodnotní autori. Aj to je pre mňa boj proti rasizmu - je to o dôvere," vysvetľuje režisér.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára